خرید سررسید 97

هر ساله شرکت های بسیاری  از سررسید بعنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می کنند . چنانچه شما  برای انتخاب سررسید سال 97 دچار تردید هستید که چه نوع سررسیدی را انتخاب نمایید شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنیم :

در اواخر فصل پاییز بازار سررسید کم کم داغ می شود . برخی از شرکت ها عموما نظر مساعدی روی  چاپ سررسید ندارند و استدلال آنها این می باشد که شرکت های بسیاری در پایان سال نسبت به سفارش سررسید اقدام می کنند و آن را در اختیار مشتریان و یا نمایندگان خود قرار می دهند و ار آنجا که هر نماینده و یا هر مشتری ممکن است تعداد متعددی سررسید از شرکت های مختلف دریافت نماید ولی بیش از یک سررسید در طول سال نیاز ندارد لدا بسیاری از این سررسیدها عملا مورد استفاه قرار نمی گیرند و هزینه انجام شده جهت این سررسیدها و در نتیجه  جنبه تبلیغاتی آن بر باد می رود . متاسفانه این استدلال تا حد زیادی درست می باشد و معمولا برای این سررسیدهای اضافه سه اتفاق ممکن است پیش آید: 

 1- در بهترین حالت این سررسید های مازاد از طرف فرد دریافت کننده به دوستان و آشنایان هدیه می شود . 2 - سررسیدها در اختیار بچه ها قرار می گیرد تا بعنوان دفتر نقاشی از آن استفاده کنند. 3- سرسیدهای اضافه  جهت روز مبادا در گوشه ای بایگانی می شوند و بعد فراموش می شوند و در پایان سال به دور انداخته می شوند .

متاسفانه این واقعیت تلخی است که وجود دارد و هزاران صفحه کاغذ و  میلیون ها تومان سرمایه گداری جهت تبلیغات عملا به دور انداخته می شود . ونه شخص هدیه دهنده از ارایه سررسید خود به لحاظ تبلیغاتی سود برده است و نه فرد تحویل گیرنده از آن استفاده مفیدی کرده است . جلوگیری از اتلاف سرمایه ملی بحث مفصلی را می طلبد که در مجال این مقاله نمی باشد. اما بحث ما در اینجا این است که چگونه مدیریت کنیم که سررسید هدیه داده شده از طرف ما دچار این سرنوشت نشود و مشتری ما به مدت یکسال از سررسید ما استفاده و آن را نزد خود نگه دارد و در واقع ما بتوانیم یک سال تمام در معرض دید مشتریان خود باشیم و به این ترتیب به هدف تبلیغاتی خود دست یابیم.

راه کار این مسئله این است که  کاری  کنیم که مشتریان از بین سررسیدهای متعدد ، سررسید ما را برای خود انتخاب کنند.

برخی از شرکت ها برای دستیابی به این هدف سعی می کنند از سرسیدهای لوکس و گران قیمت استفاده نمایند تا در مقابل سررسید های معمولی تر هدیه داده شده شانس بیشتری برای انتخاب داشته باشند. البته این یک راه کار است که معایب خود را نیر دارد. اولا آن که هزینه بالایی برای تهیه این نوع سررسید ها باید پرداخت گردد و با توجه به تیراژ بالای چاپ سررسید ، در مجموع شرکت هزینه زیادی را می بایست متقبل گردد. ثانیا این نوع سررسیدها به دلیل استفاده از جلد مرغوب و صفحات گلاسه ،وزن سنگینی دارند و به همین دلیل استفاده روزانه برای مصرف کننده را مشکل می سازند . ثالثا هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت های رقیب شما امسال سررسید گران قیمت تری را به مشتریان خود هدیه ندهند. بدین ترتیب این روش چندان معقولانه به نظر نمی رسد.

اما پیشنهاد ما به شما  در مورد انتخاب سررسید سال 97:

1- ابتدا سعی کنید نمونه های سررسید خود را از بهترین تولید کنندگان سررسید در ایران تهیه نمایید . زیرا تولید سررسید توسط این شرکت ها مطابق استانداردهای روز صورت می پذیرد و بدین ترتیب شما از لحاظ کیفیت سررسید( که یکی از مهمترین موارد می باشد) مطمئن می گردید ضمن آن که این شرکت ها به دلیل تولید حرفه ای و استفاده از ماشین آلات پیشرفته ، قیمت بسیار مناسبی دارند. بنابراین از انتخاب سررسیدهای متفرقه که شاید قیمت پایین تری داشنه باشند ولی کیفیت لازم را ندارند و تا پایان سال دوام نمی آورند اجتناب ورزید چرا که به لحاظ روانی هدیه ندادن بهتر از هدیه نامرغوب دادن است. برای اطلاع از بهترین تولیدکنندگان سررسید در ایران توجه شما را به مقاله ای جداگانه تحت عنوان " بهترین تولیدکنندگان سررسید در ایران کدامند" جلب می کنیم .

2- همانطور که می دانید سررسیدها از لحاظ نوع جلد، قطع کاغذ ، نوع کاغذ و موارد دیگر دارای تنوع زیادی می باشند که جهت اطلاع از آن ها می توانید به مطالب ارزنده ای که در این خصوص توسط ,واحد  محترم سالنامه برگ نهیه گردیده است مراجعه نمایید . برای این منطور  می توانید به سایت این شرکت به آدرس : www.bargcalendar.com مراجعه نمایید.

اما ما بر اساس تحقیق صورت پذیرفته توسط کارشناسان ،برای سررسید سال 97 مشخصات ذیل را توصیه می کنیم:

الف ) نوع قطع سررسید : اروپایی

ب) نوع جلد : ترمو خارجی

ج ) نوع کاغذ : تحریر کرم خارجی 70 گرمی

د) رنگ جلد : رنگ های فانتزی

ه( دارای روبان و حلقه فلزی متصل به آن

و) نوع لبه کاغذ : ترجیحا لبه گرد

ژ)نوع صحافی : ته دوخت

خصوصی سازی:

همانطور که می دانید برای خصوصی سازی یک سررسید روش های متعددی وجود دارند که عبارتند از :

1- حک نام و لوگو شرکت بر روی پلاک فلزی و نصب آن روی جلد سررسید
2- طلاکوب ، نقره کوب و یا داغی نام و لوگو  شرکت بر روی جلد
3- درج نام  بر روی روبان و یا پلاک فلزی متصل به آن 
4- لیزر نام و لوگو بر روی جلد 
انجام موارد فوق نسبتا ارزان و سریع می باشند و جهت انجام آن زمان زیادی  نیازی لازم نیست .

اما خصوصی سازی های ذیل علاوه بر داشتن هزینه های به مراتب بالاتر، مستلزم زمان بیشتری جهت انجام  بوده و محدویت زمان سفارش را نیز به همراه دارند:
1- چاپ نام و  لوگو بصورت ترام بر روی تمامی صفحات سررسید
2- چاپ نام و لوگو بر روی آستر بدرقه
3- چاپ صفحات داخلی اختصاصی در ابتدای سررسید 
پیشنهاد ما به شما این است که چنانچه  افرادی که قرار است سررسید شما را دریافت کنند با شما و محصولات و یا خدمات شما آشنایی کامل دارند از چاپ صفحات داخلی اختصاصی در ابتدای سررسید خوداری فرمایید با این ترتیب ضمن کاهش فوق العاده هزینه چاپ سررسید از محدودیت ها و استرس سفارش و تحویل به موقع سررسید برحذر خواهید.  به کررات دیده شده است شرکت ها  هر ساله رزومه ای تکراری از مشخصات و محصولات خود بدون آنکه محصول و یا خدمات جدیدی را اضافه کرده باشند به همان شکل سابق در ابتدای سررسید چاپ و آن را به مشتریان همیشگی خود تحویل می دهند که این موضوع به جز صرف هزینه و سنگین کردن سررسید و کاهش استحکام آن خاصیت دیگری ندارد.
در خصوص روی جلد سررسید نیز پیشنهاد ما به شما حک لیرزی لوگو و نام شرکت بر روی جلد ترمو می باشد که بسیار شکیل تر و زیباتر از حک آن بر روی پلاک می باشد. همچنین حک لوگو و شماره تلفن بر روی پلاک متصل به روبان نشانگر سررسید ،بسیار زیبا و کاریردی خواهد بود.
 
تا اینجا شما سررسیدی را انتخاب کرده اید که از لحاظ کیفیت و قیمت بسیار عالی است و به دلیل انتخاب قطع اروپایی بسیار جمع و جور و کاربردی است و به دلیل انتخاب جلد ترمو با رنگ های فانتزی و داشتن کاغذ کرم لبه گرد فوق العاده زیبا می باشد. حک لیرزی نام و لوگو برروی جلد و پلاک روبان آن را خاص و متمایز ساخته است .

اما نکته اصلی :

برای اینکه تا حدی زیادی مطمئن گردید که سررسید شما از بین سررسیدهای دیگری که احتمال دارد بدست مشتری شما برسد انتخاب و نگهداری خواهد شد این است گرانبها ترین چیزی که برای مشتری شما وجود دارد را به آن اضافه کنید و آن چیزی نیست جز نام مشتری شما . با حک نام فامیل هر  مشتری خود به حروف لاتین بر روی پلاکی ظریف به ابعاد 4*1 و نصب آن بر روی جلد سررسید ، احساس خوشایندی به مشتری شما دست خواهد و مطمثن باشید این سررسید و خاطره آن را هرگز فراموش نخواهد کرد و آن را تا پایان سال نزد خود نگه خواهد داشت.